De cand a descoperit romanul real estate-ul si internetul, NIMIC nu mai e la fel in tara asta.
Toata lumea si-a dat deja licenta in “SATI, unici, ranking, monetizare, interfete de user experience”. Daca nu iti e destul, te trezesti si cu manuale de identitate vizuala, branding, pozitionare. Plus barfe peste barfe si povestiri cum unii si-au rupt gatul si cum altii stau pe gaina cu oua de aur.
Evident, azi aceeasi lume face bannere web la fel de usor se face cafeaua. Iar goana dupa bani nu e de condamnat; a face bani este o activitate nobila, in care se presupune ca oferi, in schimbul banilor, ceva perceput drept valoros de catre ceilalti. Dar a face bani pe net din afisare de reclame s-ar putea sa fi devenit a iti bate joc de dobitocul de vizitator online (incerc sa nu generalizez aiurea-n tramvai ca bloggerul de turma, insa mi-e greu sa nu ma gandesc la penibilitatile de reclame de pe gsp sau prosport de ex).
Dupa acest preludiu grobian, sa admiram tehnica “Dresden carpet bombing” de care bine vorbea Florin Cojocariu cu putin timp in urma vis-a-vis despre cum inteleg unii (mai toti) sa transmita un mesaj publicitar pe net. Pe romaneste, agresarea vizuala a vizitatorului online de site pentru a fi siguri, dar 100% siguri, ca au receptionat domle pana in adancul sufletului mioritic indopat cu capitalism de coltu strazii, mesajul reclamei.
De fapt celebra si fioros intitulata “tehnica” este sinonima cu pusul bocancului pe gatul meu de cititor de internet. Cu sacrificarea TOTALA a calitatii experientei mele pe site-ul Gandul. Cu o partida de sex anal desfasurat vizual si mental, in care reclamele mi-o trag din toate pozitiile. Mi-e teama ca daca ma ridic din fotoliu o sa imi mai sara o reclama de sub fund, mi-e teama ca daca vreau sa inchid fereastra, in drumul cursorului pana acolo mi-o mai iau de trei ori de la acesti Robin Hood sau Rocco Sifredi pornali ai mouse-ului meu.
Complimentele mele iaurtului Muller. N-au nicio vina ca fac campanii de marketing cu astfel de handicapati, in afara faptului ca au ales sa lucreze cu astfel de handicapati.
Nota bene: urmatorul hit in materie de advertising online va fi trend-ul de mix online-offline al reclamei, care va implementa din plin ultimele sfaturi de fitze din nu mai stiu ce carte aparuta la scumpa editura Publica privind “brandingul senzorial”. Astfel, ne vom astepta in orice moment ca atunci cand intram in blocul unde locuim, sa avem parte de:
– un urlet
- un icnet scos ca in filmele japoneze al unui Pistruiatu’ (sau Coloratu’) bastinas, cauzat de manipularea agresiva si acrobatica a unei cozi de matura
– incasarea cozii de matura pe propria cocoasa
– in timp ce ma voi frange de mijloc, impartasind respectivului nene citate elevate despre dumnezei, decese si insertii in diverse orificii, dupa ce se cheama ca am incasat experiential “punch line”-ul activitatii, voi primi si sloganul “Allianz Tiriac, 400 de roni RCA, NU duce neasigurat cosmarul unui accident pe spinarea ta!”.
Ecce marketing frate! Hai la creativi cu powerpointu si punga de pufulete. Pentru clipe de internautism salbatic si rahat vandut emfatic.
Hello!
pai daca mi-ar apare pagina lor ca in poza de acolo, a doua zi nu l-as mai accesa.