Pentru ca economia merge mana in mana cu marketingul, vom studia in urmatoarele articole bauturile energizante de pe rafturile hypermaketurilor, de pe mesele de club si din caminele studentesti. Incursiunea noastra va avea ca punct central energizantul RedBull, liderul absolut de piata atat mondial cat si local, si in jurul lui si al competitorilor sai vom analiza urmatoarele elemente cheie:
Produs
Cost
Pozitionare
Si intrucat in aceasta perioada cu totii am devenit mult mai atenti cu propriile buzunare, vom incepe prin a compara RedBull cu energizantul din cadrul marcii private Carrefour Marca Nr. 1.
In primul rand, ne vom apleca asupra produsului in sine – gust, ingrediente, substante active.
In ceea ce priveste substantele active, cele 2 produse au cantitati identice de cofeina si taurina.
In ceea ce priveste aportul de vitamine, cele 2 produse au aceeasi concentratie de vitamine.
INGREDIENTE | RED BULL | CARREFOUR NO. 1 |
Cofeina | 32 mg | 32 mg |
Taurina |
0.40% |
0.40% |
Apa carbogazoasa |
DA |
DA |
Zaharoza |
DA |
DA |
Glucoza |
DA |
DA |
Corector de aciditate |
DA |
DA |
Citrati de sodiu |
DA |
DA |
Glucoronalacton (acid glucoronic) |
0.24% |
0.24% |
Inositol |
DA |
DA |
Vitamine |
|
|
Niacin |
8 mg (44%DZR) |
8 mg (44%DZR) |
Acid panthotenic |
2 mg (33% DZR) |
2 mg (33% DZR) |
B6 |
2 mg (100% DZR) |
2 mg (100% DZR) |
B12 |
2 mg (200% DZR) |
2 mg (200% DZR) |
Caramel |
DA |
n/a |
Riboflavina |
DA |
n/a |
Si atunci, 2 intrebari fundamentale se nasc din constatarile de mai sus:
I. De ce sa platesti de 4 ori mai mult pe o marca de energizant (Red Bull) care iti ofera aceeasi concentratie de substante active, deci aceleasi efecte ca si o marca de 4 ori mai ieftina ? (Carrefour Marca Nr. 1)
II. De ce si cum este setat pretul Red Bull, care este marja de profit a Red Bull in realitate? Care este legatura dintre pret, marketing si pozitionarea Red Bull versus celalalte marci de energizante?
Nu in ultimul rand, vom dezvolta articolul din Money Express privind ofensiva de piata a energizantului Hell: care sunt sansele de reusita, care sunt punctele tari si cele slabe din strategia lor de atacare a Red Bull.
In articolul urmator, vom examina pas cu pas continutul, gustul, pozitionarea si ambalajele celor 2 bauturi principale ale acestui studiu. Vom ramane surprinsi de lipsa de etica a Red Bull, printre altele.
Concluzionand acest prim articol din cadrul Secretelor Red Bull, o intrebare cu raspunsuri neasteptate ramane pentru noi – fie consumatori de energizante, fie analisti financiari si de business, fie ambele:
De ce sa platesti 6 lei pentru Red Bull si nu 1,4 lei pentru Marca Nr. 1?
Tine minte, tocmai am aratat ca au EXACT acelasi efect asupra organismului, cel putin prin prisma substantelor active.
Si nu, nu facem reclama concurentei Red Bull. Vrem doar sa cantaresti foarte clar si obiectiv o serie de argumente si adevaruri care sa iti sustina o decizie de cumparare si satisfactie in consum a viitorului tau energizant, indiferent cum se va numi. Si asa vom patrunde in spatele brandingului, marketingului si pozitionarii pe o piata foarte aglomerata de energizante, atat in Romania cat si international.
Stiai ca: desi dozele comun prezente in Romania privind cantitatea de cofeina din energatizante sunt de 30–40 mg, in Statele Unite sunt energizante ce contin intr-o singura doza 80 mg cofeina?
Asteptam cu sufletul la gura episodul 2